Wednesday, May 21, 2008

Hari Ibu, Hari Guru, Hari bapa dan HARI KELUARGA



Saya ingin mengambil kesempatan di sini mengucapkan selamat hari ibu (JAMALIAH BTE AMAN) dan selamat hari guru kepada kedua ibu bapa saya yang menjadi ibu dan guru saya selama ini. Serta kepada bapa saya, selamat hari bapa (M Noor B A Rahman) (ucap awal walaupun belum sampai hari bapa lagi).

MASIH KAH KAU INGAT
PADA WAKTU ITU
SEKUNTUM BUNGA MEKAR
KAU SELIT KE RAMBUTKU

LALU KU SIMPAN
IA MENJADI MIMPI
DAN MENJADI RINDU
MASIH KAH KAU INGAT

Banyak kenangan yang masih ku ingat tatkala kalian berdua membesarkanku bersama adik-beradik ku yang lain. Menegurku atas kesalahan serta menghukum supaya aku faham akan kesalahan yang ku lakukan. Mengajarkan ku membaca Al-Qur'an dan Solat. Mendidik ku erti hormat-menghormati dan kasih mengasihi antara ahli keluarga. Dan yang paling aku hargai ialah memberikan ku Kasih dan Sayang.

Kepada Guru-guru samada di sekolah rendah (sekolah Rendah LKTP Ayer Hitam), Sekolah Menengah (Sekolah Menengah Agama Arabiah kluang & Sekolah Menengah Agama Kerajaan Johor), Jasamu selama ini amat aku hargai.

No comments: